Sfaturi
Cadastru, topografie, geodezie
Totul despre înființarea PFA

Totul despre înființarea PFA

Ai ales să devii antreprenor, iar cea mai simplă înființare și organizare o poți regăsi în Persoana Fizică Autorizată (PFA).

Dacă nu știi de unde să începi, vei descoperi în acest articol ce etape presupune înființarea, ce documente trebuie să prezinți la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), dar și câteva sfaturi de care să ții cont pe viitor.

Cu ce încep să deschid un PFA?

Verifică disponibilitatea numelui (și emblemei, dacă e cazul) și rezervă-l.

Se compune din numele complet sau nume și inițiala prenumelui, urmat de „Persoană Fizică Autorizată” sau „PFA”.

Ex: Popescu Ion Persoană Fizică Autorizată; Popescu I. PFA etc.

Vei depune dovada rezervării la dosar.

Femeie de afaceri în fața tabloului.

Ce depun la dosarul de înregistrare PFA?

  • Cerere de înregistrare;
  • Anexa 1 privind înregistrarea fiscală;
  • Declarația pe proprie răspundere care să ateste că nu desfășori activitate la sediul professional, secundar sau în afara lor;
  • Declarația pe proprie răspundere care să arate că îndeplineşti condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţie;
  • Copie act identitate, ca titular al PFA (mențiune „conform cu originalul”);
  • Declarație pe proprie răspundere că îndeplinești toate condiţiile legale pentru a desfășura activități ca PFA;
  • Dovada că deții dreptul de folosință asupra spațiului;
  • Cazierul fiscal;
  • Specimenul de semnătură;

Acesta este, mai exact, semnătura pe care tu o vei face pe toate actele firmei. O poți legaliza la notar sau, chiar, la Registrul Comerțului, în prezența directorului oficiului care o va certifica. Mai există varianta unei împuterniciri a avocatului care va prezenta semnătura, pentru tine, la Registrul Comerțului.

Cereți oferte gratuite de la firme de contabilitate pentru înființare firmă.

Dacă este necesar:

  • Aviz asociație proprietari pentru schimbarea destinației imobilului din locuință în sediu profesional (+ acordul proprietarilor direct afectați din plan orizontal și vertical);
  • Declarație pe proprie răspundere că soțul/soția desfăşoară activități în cadrul PFA;
  • Declarație pe proprie răspundere privind patrimoniul de afectațiune;
  • Procura prin care o altă persoană este împuternicită să îndeplinească formalitățile necesare.
  • Copii (cu mențiunea „conform cu originalul”) de pe documentele din care rezultă pregătirea profesională, când aceasta este necesară;

Documentele care pot atesta pregătirea ta profesională sunt:

  • diplomă/certificat/adeverință de absolvire a unei instituții de învățământ;
  • certificat de calificare profesională/absolvire a unei pregătiri profesionale;
  • certificat de competenţă profesională;
  • cartea de meşteşugar;
  • carnet de muncă sau adeverinţă de vechime în muncă;
  • atestat de recunoaştere/echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;

Ce va face Registrul Comerțului după ce depun actele?

  • va elibera certificatul de înregistrare;
  • va elibera certificatul constatator cu codul CAEN ales.
Proprietar de mică afacere cu un scris "Începe afacerea ta."

Ce faci după înregistrare?

Mergi la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru a te înregistra fiscal.

Cât timp am la dispoziţie pentru a mă înregistra fiscal?

30 de zile de la data înființării.

Ce documente sunt necesare pentru înregistrarea fiscală a PFA la Națională de Administrare Fiscală?

În original + copie:

  • Declarația 070 de înregistrare fiscală (mențiuni/radiere);
  • Act identitate titular;
  • Certificatul de înregistrare eliberat de ONRC;
  • Certificatul constatator eliberat de ONRC;
  • Rezoluția eliberată de ONRC privind admiterea cererii;
  • Dovada deținerii legale a spațiului cu destinație de sediu (ex.: contract de închiriere).

Cine ține contabilitatea pentru PFA?

Fiind vorba despre o contabilitate simplă, poți ține chiar tu.

Dacă vrei să eviți bătaia de cap, trebuie să apelezi la o firmă de contabilitate.
Cereți oferte gratuite de la firme de contabilitate pentru înființare firmă.

Dacă decizi să lași această activitate pe mână unui profesionist, ar fi bine să-l alegi înainte de a începe demersurile pentru înființare, deoarece te va îndruma în toți acești pași.

Acesta este procesul de înființare PFA, pe care îl poți parcurge singur sau împreună cu contabilul tău. Tu alegi cât de ușor vrei sa parcurgi acest proces!

Cât costă contabilitatea pentru PFA pe lună?

Prețurile pentru contabilitate pentru PFA variază între 100 lei/lună și 400 lei/lună.